Om te voorkomen dat onze zorgverleners teveel vertraging oplopen tijdens de consultaties, zullen onze collega’s aan het onthaal soms patiënten weigeren die te laat komen voor hun afspraak. Dit betekent dat we je vragen om een nieuwe afspraak te maken later op de dag of de dag nadien.
Wat bedoelen we met “te laat”?
Minder dan 10 minuten te laat:
Als u niet meer dan 10 minuten te laat bent, zullen onze collega’s van het onthaal bekijken of de zorgverlener je nog kan ontvangen.
Meer dan 10 minuten te laat: Als je meer dan 10 minuten te laat bent, zal je meestal niet onmiddellijk op consultatie kunnen gaan. Dan zoeken we naar een andere oplossing.
! Dit is geen beslissing van onze collega’s aan het onthaal, maar een interne afspraak van het hele team!
Probeer in elk geval op tijd te komen. Liefst 5 minuten voor je afspraak, zodat het onthaal tijdig je aanwezigheid kan registeren.
We begrijpen dat er redenen kunnen zijn waarom je eens te laat bent, maar dit zou een uitzondering moeten zijn.
Zorgverleners zijn zelf ook verplicht om te proberen om niet teveel vertraging te hebben (al zijn er soms ook urgenties), want andere patiënten stellen het niet op prijs om te lang te moeten wachten.